
Vant pris for «Årets butikkjede 2017»
Apotek 1 er «velkjent og populær aktør i sitt segment», heter det i begrunnelsen.
Denne artikkelen er mer enn fem år gammel.
Apotekkjeden vant torsdag kveld prisen «Årets butikkjede 2017», under kjøpesenterkonferansen i Stavanger. Prisen deles ut av den norske filialen av Nordic Council of Shopping Centers, en organisasjon som representerer kjøpesenterbransjen i Norden.
«Moderne markedsføringskanaler»
– Apotek 1 er en velkjent og populær aktør i sitt segment. De har i stor grad evnet å markedsføre seg til en «top-of-mind»- posisjon hos en stor andel av befolkningen, både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler. Dette har resultert i en solid vekst i omsetning, og vi er glade for at så mange som rundt en tredjedel av kjedens butikker er etablert på et kjøpesenter, uttaler leder Rolf O. Svendsen i NCSC i en kunngjøring.
– Vi tar med oss denne anerkjennelsen inn i det videre arbeidet med å utvikle gode kundemøter samtidig som vi er tydelige og offensive i markedet, sier apotekkjedens administrerende direktør Øyvind Winther i en uttalelse.
Økt omsetning og overskudd
Ifølge NCSC Norge utnevnes en vinner på bakgrunn av «service, omsetningsutvikling, deltakelse på sentrenes aktiviteter, butikkenes utforming og grad av fornying, generell markedsføring, intern oppfølging av ansatte og kjedens helhetlige konsept», de siste tolv månedene.
Kjedene som vurderes til prisen må dessuten ha hatt økning i omsetningen og overskudd på driften i den aktuelle perioden. De øvrige nominerte var interiørkjeden Kid Interiør og gartnerikjeden Mester Grønn. Prisen ble i år tildelt for 24. gang.